حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی در دستور کار دولت

حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی در دستور کار دولت

29 دسامبر 2018

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط ناشی از تحریم و معضلات نوسانات ارز و میزان تأثیر آن در نرخ کرایه حمل دریایی و راهکارهای پیشنهادی حمایت ناوگان ملی کشتیرانی اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای ناوگانی است که می تواند در شرایط سخت کشور را نجات یا شرایط را تغییر دهد. البته همواره مکانیزم های حمایتی برای دوران تحریم و شرایط معمول از ناوگان این شرکت برقرار بوده است.

حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی در دستور کار دولت

وی افزود: با توجه به شریط حاکم بر کشور برای حمل کالاها از طریق کشتی های کانتینر بر، مکانیزم های حمایتی جدید با مشورت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اعمال شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به نظر می رسد مدیریت و نظارت در حوزه حمل و نقل و نرخ های آن باید به طور جدی تحت نظارت و مدیریت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد؛ مکانیزم های حمایتی مدنظر کشتیرانی جمهوری اسلامی خارج از چارچوب فعلی مانند هزینه سوخت به طور جداگانه با حضور نمایندگان وزارت نفت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

راستاد در رابطه با نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی های کانتینر بر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی منوط به تهیه ناوگان مورد نیاز از تولیدات داخلی، مکانیزم های حمایتی و تسهیلات مناسب را فراهم می کند.

نویسنده: