هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد

هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد

29 دسامبر 2018
وزیر نفت هند روز دوشنبه اعلام کرد که علی رغمتحریم های آمریکا، دو شرکت نفتی در هند قراردادهایی برای خرید نفت از ایران در ماه نوامبر امضا کرده اند.
هند خرید نفت از ایران را ادامه می دهد

با وجود فشارهای آمریکا به هند برای متوقف ساختن واردات نفتی از ایران، این کشور در حال مذاکره با آمریکا برای ادامه خریدهای نفتی از ایران، روسیه و ونزوئلا است. این روند با ایجاد یک مکانیسم پرداخت مبتنی بر روپیه انجام می شود؛ به گونه ای که دلار کمترین نقش را در معاملات داشته باشد.
به گزارش تجارت نیوز به نقل از بیزنس استاندارد، وزیر نفت هند روز دوشنبه اعلام کرد که دوشرکت نفتی در هند قراردادهایی برای خرید نفت از ایران در ماه نوامبر امضا کرده اند. این کشور امیدوار است که بتواند از تحریم های نفتی آمریکا که از چهارم نوامبر اجرایی می شوند، معافیت دریافت کند.
وی افزود: در حالی که هنوز نمی دانیم آیا این معافیت به ما اعطا می شود یا نه، دو شرکت نفتی ما برای خرید نفت از ایران در ماه نوامبر، اقداماتی انجام داده اند. ما در حال حاضر، به منافع ملی خود توجه داریم و از عربستان هم درخواست کرده ایم تا عرضه نفت را افزایش دهد.
ایران در حال حاضر، سومین تامین کننده نفت خام هند است و به نظر می رسد مکانیسم پرداخت مبتنی بر روپیه، بهترین راه حل ممکن برای حذف دلار از معاملات نفتی محسوب می شود.
جدول زیر منابع اصلی تامین کننده نفت خام هند را در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ نشان می دهد. در این دوره هند در مجموع ۸۷٫۳۷ میلیارد دلار نفت خریداری کرده است.

نویسنده: